Akármennyire is nem szimpatizálok az Oscar-díjjal, vannak
olyan érdemei, amiket el kell ismernem, és ezek közül talán a reklám a
legfontosabb. Valószínűleg a jelölés nélkül nem néztem volna meg Woody Allen
romantikus vígjátékát, ami hiba lett volna, hiszen a számomra elég taszító műfaji besorolás annyira nem
illik a filmhez, hogy magának a
szerelemnek nincs is nagy szerepe benne.
Pedig a kezdet elég "ijesztő" volt. A Párizst
bemutató képsorok alatt már felkészültem egy tipikus sablonos történetre, de a
szereplők megjelenésével egy sokkal szerencsésebb irányba indul el a film. A
romantika leginkább a 20-as évekbe visszavágyó főszereplő, Gil gondolkodásmódjában
van jelen. Owen Wilsonnak ezt az oldalát
eddig még nem ismertem, azonban sokkal jobban tetszett az alakítása, mint
amikor mindenáron vicceskedni próbál. Itt egy írót alakít, aki nem igazán
illik össze jegyesével, és a nézeteltéréseik a párizsi útjukon csúcsosodnak ki.
Egyik éjjel aztán Gil rájön, hogy egy bizonyos helyen éjfélkor lehetősége van
visszautazni az időben az általa annyira szeretett korszakba, és személyesen
találkozhat az akkori hírességekkel.
Így aztán igen sok
kulturális utalás található a filmben, de nem kell mindegyiket megérteni a
szórakozáshoz, és a felbukkanó alakok között akadnak mindenki számára ismerősek
is, például Hamingway és Picasso. Nekem mégis a szürrealista kerekasztal volt a kedvencem, Adrien Brody zseniálisat
alakított Salvador Daliként. Persze az ilyen karakterek többségére nem jut sok
idő, ők inkább csak a képet színesítik, és hoznak egy-két jó poént. A korszak
több alkotójának szeretője, Marion Cotillard azonban nagyobb jelentőséggel bír,
ugyanis Gilt is megbabonázza. Természetesen ő itt is a tőle megszokott
színvonalon teljesít, jó választás volt a rendezőtől. Ez a kibontakozó románc
pedig tovább élesíti a jegyesek és az általuk képviselt világnézetek közti
különbséget. Inez realista, anyagias gondolkodása elől Gil a múltba menekül, és
ott találja meg az aranykort.
Aztán a kissé szájbarágós
befejezésben Woody Allen elmondja nekünk, hogy akármikor is éljen valaki,
valószínűleg elégedetlen a jelenével, és egy korábbi időszakba vágyik vissza.
Ezt a részt mondjuk kevésbé erőltetetten is megoldhatta volna, de még így is
kellemes csalódás volt a film. Korrekt sztori, érdekes mellékszereplők, és még
Owen Wilson sem ízléstelen vagy olcsó humorral próbálkozik. Nekem ennyi elég is
volt, annak pedig kifejezetten örültem, hogy nem éreztem az alkotáson az
erőteljes Oscarra való törekvést. Értékelés: 74%.

Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése