Goodnight Mommy

Az előzetes alapján azt hittem, hogy végre egy igazán hangulatos, ijesztő horrorhoz lesz szerencsém, és azonnal látni akartam a filmet. Most már tudom, hogy a trailer bizony csúnyán megvezetett, mégsem vagyok csalódott. Hogy miért? Mert nem a Goodnight Mommy minőségével, hanem a műfajával kapcsolatban lettem átverve.


A film ugyanis jó, de sokkal közelebb áll a dráma, illetve thriller műfajokhoz, mint a horrorokhoz. Nem hirtelen ijesztgetésekkel, váratlanul előugró szörnyekkel akarja a frászt hozni a nézőre, hanem a nagyon erős, nyomasztó atmoszféra az, ami könnyen nyomot hagyhat a gyengébb idegzetűekben. Nincs gonosz szereplő, vagy félelmetes gyilkos, pusztán két kisfiú, akikben felmerül a gondolat, hogy a plasztikai műtétről hazatérő, bekötözött arcú nő, talán nem is az ő anyjuk. Könnyű lenne mindezt a túlságosan élénk gyermeki képzeletre fogni, de az állítólagos anya pont elég furcsán viselkedik ahhoz, hogy a néző ne lehessen biztos a dolgában. 


A történet előrehaladása során folyamatosan merültek fel bennem az újabb kérdések, és bíztam egy meglepő, de mégis logikus magyarázatban. Nos, a logika rendben volt, a meglepetés viszont elmaradt, vagy legalábbis nem a várt módon következett be. Nem akartam elhinni, hogy tényleg egy olyan információt tartogattak végső csavarnak, amire már kb. 10 perc után számítani lehetett, és a jelek egyre inkább rá mutattak. Nem is lenne ez baj, hiszen nem muszáj minden film végén csattanónak lennie, de a tálalás nagyon olyan volt, hogy a forgatókönyv ezzel most jól meglepi a nézőt. Ha a játékidő kétharmadánál egyértelműen kimondják a „megoldást”, akkor kevésbé lettem volna csalódott, hiszen nem számítok nagy fordulatra.

A befejezésig vezető utat viszont így is kifejezetten élveztem, mert megfogott a hangulat, és tetszett a színészek játéka. A lassú tempó ellenére is feszülten követtem az eseményeket, próbáltam minden részletre odafigyelni, így az unalomnak esélye sem volt. Értékelés: 80%. Egy ütősebb csattanóval még több lehetne, de azért így is üdítően friss és ötletes film. Csak azt nem értem, hogy miért kellett a becsapós trailer. Egy misztikus horrorral ennyivel könnyebb lenne felkelteni az érdeklődést, mint egy drámai elemekkel bíró thrillerrel?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése