Nézzük objektíven: a
Kaptár-sorozat legújabb része nem jó film. Tele van
logikátlan megoldásokkal, elcsépelt momentumokkal, a történet
kiszámítható, és szuper érzékkel mellőzi az eredetiséget. Az
előző négy epizódot teljesen felesleges újranézni, mert aki
össze akarná rakni magában a teljes sztoriszálat, legfeljebb egy
fejfájást kap jutalmul. Az egyre butább folytatások gyakorlatilag
csak arra jók, hogy Paul W.S. Anderson újabb és újabb mozgógépes
emlékművet állíthasson a feleségének, és megmutassa a
világnak, hogy Jovovich kisasszony még mindig jó bőrben van, egy
seregnyi zombi pedig meg sem kottyan neki.
A folytatások másik,
sokkal prózaibb oka természetesen a bevétel, amiről én is
tehetek, hiszen igaz, hogy csak a Filmünnepnek köszönhető olcsóbb
jegyár miatt, de mégis moziba mentem ezért az alkotásért. Hogy
mi motivált erre? Az értékelés szubjektív része, vagyis az,
hogy a hatásvadászat még mindig működőképes. A bevezető
lassítva és visszafele lejátszott akciójelenet például annak
ellenére is kifejezetten tetszett, hogy igazából teljesen céltalan
volt, és így megy ez végig. Van némi Mónika-show-s bűnös
szórakozás hangulata az egésznek: egyértelmű, hogy legjobb
esetben is csak egy átlagos filmről beszélhetünk, azonban ezt
mégis jól esik nézni, mert takarékra állított aggyal igazán
szórakoztató tud lenni, azaz egy fárasztó nap után vagy éppen
két nyomasztó dráma között kellemes felüdülést jelenthet.
Pörgős tempó, látványos – és persze többségében képtelen
– zúzások, megjósolható sorrendben és időközönként elhulló
töltelékkarakterek – ez az oldala még rendben is van a Kaptár
5-nek. Annyi a baj, hogy nem érezhető a rendező-forgatókönyvíró
célja: vagy össze kellene dobnia egy épkézláb történetet –
erre őszintén szólva kevés esélyt látok – vagy most már
tényleg el kellene jutnia arra a szintre, hogy hagyja a teljesen
felesleges komolykodást, és kizárólag az akcióra összpontosít.
Azt hiszem, a harmadik résznél már írtam valami hasonlót, de még
mindig jó ötlet tartom a következő „sztorit”: Milla Jovovich
plusz pár felejthető karakter egy orbitális zombihorda ellen
harcol egy lezárt raktárépületben. A néhány überlaza egysoros
beszóláson kívül még párbeszédekre sem lenne szükség, a
térhatású öldöklés önmagában is megtenné a hatását, és
még hülye fordulatokkal sem lenne fárasztva az egyszerű akcióra
vágyó néző. Én tuti vevő lennék rá, bár valószínűleg így
is be fogok ülni a következő részre, hogy valami ehhez hasonló
értékelést írjak róla...
50%
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése