Az új
Tarantino-film egyértelműen érdekes eseménynek számít még azok
számára is, akik nem sok időt töltenek moziban, és ez így van
rendjén. Lehet őt szeretni, vagy utálni, mindenképpen el kell
ismerni: roppant egyedi stílusa van. Pedig szerintem a legnagyobb
erénye nem más, mint az, hogy jó érzékkel tud „lopni” más
alkotásokból, illetve ügyesen bánik a hatásvadász
megoldásokkal. Most is ezt teszi, és természetesen nem is tagadja,
már a címben is utal az 1966-os westernklasszikusra, aztán
rögtön az első jelenet alatt meg is szólaltatja annak
főcimzenéjét. Később pedig még maga Franco Nero is
megjelenik, aki mindenkinél jobban tudja, hogy a Djangoban nem ejtik
a D-t.
Lényeges
különbség azonban, hogy Tarantino főszereplője egy
(ex)rabszolga, aki szinte végig valamelyest a háttérbe szorul.
Christoph Waltz ugyanis sziporkázó játékkal lopja el a show-t, és
a játékidő első felében ő dominál. Aztán képbe kerül a
szintén remek Leonardo DiCaprio és Samuel L. Jackson, aki számomra
meglepetés volt, mert az előzetesek alapján azt hittem kevesebbet
fog szerepelni, ehhez képest pedig egy eléggé emlékezetes
karaktert alakított. Ők azok akik több jelenetben is megmentik
a rendezőt, mert a ripacskodás határát súrolva, sőt olykor jó
értelemben át is lépve a kevésbé ütős mondatokat is
szórakoztatóan adják elő, de azért ez mégsem ugyanaz, mint
amikor frappáns, pörgős, dialógusok állnak rendelkezésükre.
Ilyenkor vehető észre, hogy a forgatókönyv gyengébb a
megszokottnál, egyszerűen nincs benne annyi jó ötlet, hogy
két és fél órát üresjáratok nélkül ki tudjon tölteni. Nem
elég lendületes, pörgős a tempó, szerencsésebb lett volna
valamennyivel rövidebbre fogni a sztorit, és a kevésbé érdekes
párbeszédeket kihagyni. Persze ettől még simán ajánlott film a
Django elszabadul, és nem szabad elfelejteni azt sem, hogy Quentin
Tarantino egy „egész jó” filmjéért, sok rendező az egész
életművét adná.
A
fináléban pedig ismét kellően őrült lesz a film, és
Jamie Foxx is kiteljesedhet. Igazán jó párbeszédet akkor sem
kapunk, de ott már próbálkozás sincs erre, az önfeledt,
irreális akcióé a főszerep, ami annyira lehetetlen, és
annyira elüt az előtte látott komolykodástól, hogy hihetetlenül
jól esik nézni, és biztosította, hogy még csak véletlenül se
húzzam a számat a moziból kifele jövet. Vagyis mindenképpen
érdemes megnézni, jó filmről van szó, de talán jobb előre
felkészülni arra, hogy kicsivel a megszokott QT-szint alatt van,
és nem egy második Becstelen Brigantyk, hanem egy annál kevésbé
jó tempójú mozi. Értékelés: 80%. A zene azonban jelen
esetben is remek, nekem főleg a játékidő vége felé megszólaló,
a bemutatott korhoz nem igazán illő dalok tetszettek.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése