Suburbicon

Ritka az ilyen, de ezúttal hálás vagyok az előzetes készítőinek, amiért félrevezettek, és így egy más sztorit kaptam, mint amire számítottam. Azt hittem, a folyamatos szivatást, lenézést megelégelő, majd ettől bekattanó kisember bosszúhadjáratát fogom látni, de ennél érdekesebb, szatirikusabb és némileg csavarosabb történethez volt szerencsém. Kár, hogy ezt a meglepetést leszámítva a Suburbicon nem lett túl emlékezetes mozi.


A játékidő felétől kezdve szinte végig azon gondolkodtam, vajon mi miatt van hiányérzetem. A színészekkel biztos nincs gond, ők mindent beleadnak. Matt Damon és Julianne Moore is nagyon jók, de az igazi kedvencem a tenyérbemászó stílusú biztosítási nyomozót megformáló Oscar Isaac volt. Hozzá kötődnek a legjobb jelenetek, nélküle talán csak egy kissé lapos, helyenként unalmas Fargo-másolat lenne a film. Hiába a Coen-testvérek írták a forgatókönyvet, a végeredményen csak helyenként érezhető a stílusuk. Valószínűleg más lett volna a helyzet, ha nem adják át George Clooney-nak a rendezést, persze az is lehet, hogy úgy érezték, ebből a sztoriból ők sem tudnának ennél többet kihozni. 

Nem mintha ez olyan kevés lenne, a Suburbicon közel sem rossz film, önmagában értékelve megállja a helyét, csak éppen az alkotók korábbi műveinek ismeretében okoz csalódást. Értékelés: 65%. Szórakoztató fekete komédia, ami ugyan távol áll a Coen-klasszikusok minőségétől, mégis ajánlott a stílus kedvelőinek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése