Oscar 2018

Éjjel ismét jön a legismertebb filmes díj átadója, szóval idén is elkészítettem az ilyenkor szokásos bejegyzésemet a tippjeimről és kedvenceimről.

Legjobb film:

Kezdetnek jöjjenek a jelöltek "őszinte előzetesei":



  • Szólíts a neveden!
    Iszonyú hangulatos, a kamaszkor nyári szüneteit profin megidéző szerelmes film, amiben igazából nincs túl nagy jelentősége annak, hogy az érzelmek két férfi között bontakoznak ki. Jó zenék, remek színészek, kifejezetten tetszett, csak helyenként kissé lassúnak éreztem - bár ez is a nyarak egyik gyakori jellemzője.
      
  • A legsötétebb óra
    Ezt viszont nem csak kicsit éreztem lassúnak, hanem időnként kimondottan untam. Nem volt rossz, de Gary Oldman alakításával együtt is inkább csak egy erős közepes, szerintem eléggé kilóg ebből a mezőnyből.
  • Tűnj el!
    Rendhagyó, izgalmas, a kliséket kiforgató horror, ami a hátborzongató hangulat ellenére komédiaként sem utolsó. Valószínűleg a készítők sem gondolták, hogy ekkora siker lesz belőle, de megérdemli a jelöléssel járó extra hírverést.
  • Lady Bird
    Saoirse Ronan nagyon jól játszik benne, de maga a film engem egyáltalán nem fogott meg. Korrekt, viszont könnyedén felejthető alkotásnak tartom.
  • Fantomszál
    Daniel Day-Lewis az utolsó alakításával sem okozott csalódást, hozta a tőle szokásos tökéletességet. De még ennél is jobban tetszett, ahogy szépen lassan bontakozott ki, miről is akar szólni ez a cseppet sem szokványos romantikus történet. Mert szado-mezo kellékek és egyéb olcsó húzások nélkül is be lehet mutatni egy igazán bizarr kapcsolatot.
  • A Pentagon titkai
    Ezt még nem láttam, mert sajnos csak szinkronos verzióban került mozikba...
Elégedett vagyok az idei mezőnnyel, annak pedig kifejezetten örülök, hogy a két legnagyobb esélyes (A víz érintése, Három óriásplakát Ebbing határában) egyikén sem éreztem az, hogy direkt az Oscar-díjra készítették volna. Mindkettő nagyon tetszett, bármelyik győzelmével elégedett leszek. Sokáig nem is tudtam eldönteni, melyiknek drukkolok jobban, de a Három óriásplakát egy kicsit elérőbb van a rangsoromban. Valószínűleg ma este be is fogok ülni rá még egyszer, mert tényleg hatalmas élmény volt.

Legjobb férfi főszereplő:


  • Timothee Chalamet (Szólíts a neveden!)
  • Daniel Day-Lewis (Fantomszál)
  • Daniel Kaluuya (Tűnj el!)
  • Gary Oldman (A legsötétebb óra)
  • Denzel Washington (Roman J. Israel, Esq.)
Nagyon a Churchill-re maszkírozott Gary Oldman tűnik befutónak, pedig most szerintem pont nem volt annyira jó. Ha idén kap díjat, akkor az ugyanolyan életmű elismerés lesz, mint Leo Oscarja volt...
Timothee Chalamet-re viszont mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a jövőben, mert amit a Szólíts a neveden! stáblistája alatt (és az egész filmben) művel, az nem kis teljesítmény. 

Legjobb férfi mellékszereplő:
  • Willem Dafoe (Floridai álom)
  • Woody Harrelson (Három óriásplakát Ebbing határában)
  • Richard Jenkins (A víz érintése)
  • Christopher Plummer (A világ összes pénze)
  • Sam Rockwell (Három óriásplakát Ebbing határában)
Egyértelműen Sam Rockwell! Hatalmasat alakít, ezt a díjat egyszerűen neki kell kapnia.

Legjobb női főszereplő:

  • Sally Hawkins (A víz érintése)
  • Frances McDormand (Három óriásplakát Ebbing határában)
  • Margot Robbie (Én, Tonya)
  • Saoirse Ronan (Lady Bird)
  • Meryl Streep (A Pentagon titkai)
Nagyon bízom benne, hogy ebben a kategóriában is a Három óriásplakát fog nyerni, mert Frances McDormand játéka is nagyon tetszett. De igazából a másik három, általam látott alakítás is abszolút rendben volt, szóval ez egy kifejezetten erős lista.

Legjobb női mellékszereplő:

  • Mary J. Blidge (Mudbound)
  • Lesley Manville (Fantomszál)
  • Octavia Spencer (A víz érintése)
  • Allison Janney (Én, Tonya)
  • Laurie Metcalf (Lady Bird)
Innen Allison Janney volt a kedvencem, imádtam, ahogy Tonya redneck édesanyját játszotta, de Lesley Manville is eléggé meggyőző volt a Fantomszálban.  

Legjobb rendező:
  • Christopher Nolan (Dunkirk)
  • Jordan Peele (Tűnj el!)
  • Greta Gerwig (Lady Bird)
  • Paul Thomas Anderson (Fantomszál)
  • Guillermo del Toro (A víz érintése)
Greta Gerwigen kívül a másik négy jelölt díjazásával elégedett lennék, de a Lady Bird-öt rendezés tekintetében nem éreztem túl erősnek. Del Toronak vannak a legjobb esélyei, és tényleg meg is érdemelné a díjat.

Legjobb adaptált forgatókönyv:
  • Szólíts a neveden!
  • The Disaster Artist
  • Logan – Farkas
  • Elit játszma
  • Mudbound
A Logan nem feltétlenül a sztorija miatt volt jó, szóval talán nem ebben a kategóriában kellene nyernie, mégis drukkolok neki, mert rászolgált az elismerésre. Az pedig különösen zavaró, hogy az Elit játszmát még mindig nem láttam, mert nem vetítették feliratos verzióban...

Legjobb eredeti forgatókönyv:
  • Rögtönzött szerelem
  • Tűnj el!
  • Lady Bird
  • A víz érintése
  • Három óriásplakát Ebbing határában
Nem is tudom, elég kemény lista. Innen nincs kimondott kedvencem, és olyan film sincs, amelyik jelölését nem érzem jó döntésnek.


A legjobb idegennyelvű filmek között pedig természetesen akkor is szorítok a Testről és Lélekről sikeréért, ha sajnos nincs túl sok esélye. A többi jelöltet még nem láttam, de Enyedi Ildikó alkotása nagyon tetszett, nem véletlenül kapott helyett a tavalyi toplistámon is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése