Szóval Ryan Gosling
egy magányos, visszahúzódó és meglehetősen fura fiút alakít –
ez eddig akár az utolsó két Nicholas Winding Renf-film
történetének kezdete is lehetne. De itt a Gosling által életre
keltett Lars rendel magának egy valósághű guminőt az
internetről, és nem arra használja, hogy az elfojtott perverz
vágyait kiélje (valószínűleg Larsnak nincsenek is ilyenek),
hanem beleszeret és a barátnőjeként kezeli. Lars bátyja, és az
ő felesége már megszokták, hogy a fiúnak vannak problémái, de
ez még nekik is sok. Egy orvos tanácsára mégis belemennek a
játékba: elfogadják, hogy Bianca nem egy guminő, hanem Lars
barátnője, ki Brazíliából érkezett, keveset beszél, és
tolószékes.
Lassacskán az összes
ismerősük tud a jövevényről, és a fiú érdekében mindenki élő
emberként kezeli, ez pedig egyszerre aranyos és abszurd jeleneteket
eredményez. Ryan Gosling nagyon profin játssza a mentálisan beteg
főszereplőt, akinek egyáltalán nem tűnik fel, hogy fura az, amit
csinál. Sétálnak és beszélgetnek Biancával, munkát talál neki
és szükség esetén még orvoshoz is elviszi. Így gyakran
előfordul az a szituáció (ami mindig mosolyra bírt), hogy Lars
teljesen nyugodtan ül barátnője mellett valamilyen nyilvános
helyen, az emberek pedig eléggé meglepődve nézik a párt. Később
aztán már senkinek nem fura a helyzet, mindenki beszáll a
játékba, és irreálisan engedékenyek lesznek. Az még oké, hogy
valaki elviszi magával Biancát egy estélyre, vagy ruhát ad neki,
de azt már irreálisan soknak éreztem, amikor a „brazil lány”
saját kórházi szobát kapott. Nem zavart ez nagyon, csak nem
tartottam életszerűnek.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése