Holnap éjjel átadják az idei Oscar-díjakat, ezért úgy gondoltam, hogy írok egy összefoglalót az esemény főszereplőiről. Végigmegyek a fontosabb kategóriákon, és leírom, hogy kinek szurkolok, kit tartok esélyesnek, illetve mi a rövid véleményem az adott filmről.
Legjobb film:
A tavalyi mezőnnyel is meg voltam elégedve, de idén talán még ütősebb lista jött össze. A Selmát még sajnos nem láttam, de a többi 7 film közül mindegyik tetszett annyira, hogy egyiket se tartsam túlságosan rossz döntésnek.
A tavalyi mezőnnyel is meg voltam elégedve, de idén talán még ütősebb lista jött össze. A Selmát még sajnos nem láttam, de a többi 7 film közül mindegyik tetszett annyira, hogy egyiket se tartsam túlságosan rossz döntésnek.
Kódjátszma:
Profi, izgalmas kódfejtés sok feszültséggel, és némi humorral. Morten Tyldum megmutatta, hogy kell egy valós történetet igazán érdekesen megfilmesíteni.
Profi, izgalmas kódfejtés sok feszültséggel, és némi humorral. Morten Tyldum megmutatta, hogy kell egy valós történetet igazán érdekesen megfilmesíteni.
Richard Linklater 12 éves projektjétől el voltam ájulva, amikor először láttam, és azóta sem változott a véleményem. Fantasztikus felnövéstörténet, ami remekül ragadja meg az élet átlagos, de mégis meghatározó pillanatait.
Sajnos úgy érzem Clint Eastwood ezt benézte. Az akciójenetek jók, de egyébként semmi olyat nem mond el a film a háborúról, amit korábban ne kaptunk volna már meg legalább ilyen minőségben.
Michael Keaton nagy visszatérése, rengeteg filmes áthallás, és nagyon kreatív kameramozgások, illetve ügyesen elrejtett vágások. Állítólag a Sráckornak és a Birdmannek van a legnagyobb esélye erre a díjra, és bármelyik verzióval teljesen meg lennék elégedve.
Selma:
Még nem láttam, és a téma alapján nem is nagyon vonz, de azért igyekszem majd pótolni, mert állítólag jó.
Sokáig el sem tudtam képzelni, hogy ne Sráckornak drukkoljak leginkább, de múlt héten megnéztem a Whiplasht, és Damian Chazelle filmje (talán csak a frissebb élmény miatt), ha lehet, akkor egy fokkal még jobban tetszett. Lenyűgöző történet két szuper alakítással - egyszerűen kötelező! Sajnos a díjra elvileg kevés esélye van, de talán már a jelölés miatt is sokan megnézik.
Ez kissé csalódás volt. Kellemes, aranyos, vicces szórakozás emlékezetes mellékszereplőkkel és sok öncélú hatásvadászattal. A történetből már szinte csak arra emlékszem, hogy a befejezés összecsapott volt.
A mindenség elmélete:
Ennek az értékelésével még adós vagyok, jövő héten fog elkészülni, addig is röviden: egy zseni életének bemutatása bármilyen kockázatvállalás vagy igazi konfliktus nélkül. Igazán szerethető film, amihez sokat hozzátesz Eddie Redmayne remek alakítása, csak számomra túl idilli (és emiatt helyenként unalmas) lett a végeredmény.
- Steve Carell (Foxcatcher)
- Bradley Cooper (Amerikai mesterlövész)
- Benedict Cumberbatch (Kódjátszma)
- Michael Keaton (Birdman)
- Eddie Redmayne (A mindenség elmélete)
Véleményem szerint a tavalyi év messze legjobb alakítását Jake Gyllenhaal nyújtotta az éjjeli féregben, de őt valamiért nem is jelölték, így szinte teljesen pártatlanul szemlélem ezt a kategóriát. Azért csak szinte, mert Cooper díjazásának kevésbé örülnék, szerintem az Amerikai mesterlövészben nyújtott alakítása kissé túl van magasztalva. A már említett Gyllenhaal-t vagy akár Miles Tellert szívesebben látnám helyette a listában. Egyébként valószínűleg Eddie Redmayne kapja a díjat (esetleg Michael Keaton lehet rá veszélyes) és ezzel ki is lennék békülve.
- Robert Duvall (A bíró)
- Ethan Hawke (Sráckor)
- Edward Norton (Birdman)
- Mark Ruffalo (Foxcatcher)
- J. K. Simmons (Whiplash)
Iszonyú kemény mezőny, ahonnan bárki megérdemelné a díjat, még csak azt sem tudom megmondani, hogy kinek szurkolok, de Ethan Hawke vagy J. K. Simmons győzelmének talán kicsit jobban örülnék a többiekénél, és állítólag éppen Simmons a legesélyesebb.
- Marion Cotillard (Két nap, egy éjszaka)
- Felicity Jones (A mindenség elmélete)
- Julianne Moore (Still Alice)
- Rosamund Pike (Holtodiglan)
- Reese Witherspoon (Vadon )
Ebből a listából csak két filmet láttam, így nem szorítok senkiért, de szerintem Marion Cotillard és Julianne Moore rendelkeznek a legjobb esélyekkel.
- Patricia Arquette (Sráckor)
- Laura Dern (Vadon)
- Keira Knightley (Kódjátszma)
- Emma Stone (Birdman)
- Meryl Streep (Vadregény)
Ez az egyetlen olyan színészi kategória, ahol egyértelmű kedvencem van, aki nem más, mint Patricia Arquette. Szerintem végig igazán hitelesen játszott a Sráckorban, a karakterfejlődése és a belső vívódásai is teljesen reálisak voltak.
- Wes Anderson (A Grand Budapest Hotel)
- Alejandro Gonzáles Inárritu (Birdman)
- Richard Linklater (Sráckor)
- Bennett Miller (Foxcatcher)
- Morten Tyldum (Kódjátszma)
Nem tudok dönteni Inárritu és Linklater között, de utóbbi talán jobban megérdemelné. Jó lenne, ha díjaznák azt a bátorságot, hogy 19-re két lapot is húzott, amikor belevágott egy 12 évig tartó forgatásba, ami időközben csak vitte a pénzt. Főleg mivel bejött a terve, és a végeredmény fantasztikus lett.
Legjobb adaptált forgatókönyv:
- Amerikai mesterlövész (Jason Hall)
- Kódjátszma (Graham Moore)
- Inherent Vice (Paul Thomas Anderson)
- A mindenség elmélete (Anthony McCarten)
- Whiplash (Damien Chazelle)
Ezek közül a Kódjátszma és a Whiplash forgatókönyve különösen tetszett, míg a többi kicsit kevésbé (illetve az Inherent Vice-hoz még nem volt szerencsém), így az említett két filmnek drukkolok.
- Birdman (Alejandro González Inárritu)
- Boyhood (Richard Linklater)
- Foxcatcher (E. Max Frye, Dan Futterman)
- A Grand Budapest Hotel (Wes Anderson, Hugo Guinness)
- Éjjeli féreg (Dan Gilroy)
Leginkább a Birdman sztorija tetszett, de az Éjjeli féregnek is drukkolok, mert az egyik kedvenc tavalyi filmem, és úgy gondolom több jelölést is megérdemelt volna. Akármennyire is tetszett a Sráckor, a forgatókönyvét nem tartom díjra érdemesnek, ahogy A Grand Budapest Hotelét sem, pedig utóbbi sajnos elég jó esélyekkel indul.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése