2016: TOP 10

Ismét eltelt egy év, szóval ideje kiválogatnom, hogy a 2016-os felhozatalból melyik 10 film tetszett legjobban. A sorrend nem annyira jelentős, de az tuti, hogy a felsoroltak mindegyike nagyon bejött! 

1. Sing Street

Fiatalság, bolondság, rock and roll. Imádtam ezt az élettel teli, csupaszív kalandot, amit a remek dalok tettek még emlékezetesebbé.


2. Kaliforniai álom (La La Land)

Szinte ugyanazt is írhatnám, mint az előbb, csak itt a rock helyett a jazz dominál és a szereplők kevésbé fiatalok. A lényeg viszont az, hogy a hangulat ugyanolyan magával ragadó, mint a Sing Street esetében.

3. Érkezés (Arrival)

Okos, elgondolkodtató, minimalista sci-fi, amiben az idegenek "inváziója" teljesen máshogy néz ki, mint ahogy azt megszokhattuk. A maradandó élményről pedig a meglepő, mégis logikus és nagyon szépen felvezetett befejezés gondoskodik.

4. Aljas nyolcas (The Hateful Eight)

Sokakat untatott Tarantino háromórás, kevés eseményt, de rengeteg beszédet tartalmazó filmje, én azonban végig élveztem, és ez lett az új kedvencem a rendezőtől.


5. A szoba (Room)

Drámai, megható, de a legkevésbé sem csöpögős. Így kell komoly, átérezhető érzelmeket reálisan, túlzások nélkül bemutatni.

6. Rendes fickók (The Nice Guys)

Shane Black megint megcsinálta! Ezúttal Russel Crowe és Ryan Gosling párosából faragott tökkelütött, mégis szerethető lúzereket, akik csak úgy mellékesen megoldanak valami bűnügyet is.

7. Kiéhezettek (The Girl with All the Gifts)

Amikor abszolút nem számítottam rá, hogy zombis témában bármi újat láthatok, megnéztem a Kiéhezetteket és ismét visszatért a hitem. Eredeti, okos, feszültséggel teli, a befejezés pedig kellően ütős.


8. Cloverfield Lane 10

Egy helyszínen játszódó háromszereplős thriller, ami végig izgalmas tud maradni, John Goodman pedig még soha nem volt ennyire félelmetes.

9. Brooklyn

Valószínűleg meg sem néztem volna, ha nem jelölik Oscar-ra, ehhez képest most a toplistámra is felkerült. A film nagy részét végigmosolyogtam, de az általános pozitív hangulatból nem lógtak ki a komolyabb jelenetek sem.

10. Férfiak és csirkék (Mand & hons)

Anders Thomas Jensen végre ismét rendezett, és egy rá jellemző igencsak abszurd vígjátékkal tért vissza. Nem mindenkinek kenyere ez a humor, a stílus kedvelőinek viszont kötelező!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése